بیماری‌های روده

روده، بخش مهمی از سیستم‌گوارشی است که غذای مصرف‌شده را هضم کرده، مواد مغذی را جذب و وارد جریان‌خون می‌کند، و مواد زائد را که بدن قادر به استفاده از آن‌ها نیست، دفع می‌کند. روده از دو بخش رده ‌کوچک (باریک) و روده ‌بزرگ تشکیل شده‌است. سرطان، اغلب در روده بزرگ دیده می‌شود. اسهال، یبوست، نفخ، سندروم‌ روده‌تحریک‌پذیر و بیماری التهاب‌روده، از مشکلات شایعی است که ممکن ‌است روده را درگیر کنند.

برخی از

بیماری‌های شایع روده

وبسایت دکتر قاسم معصومی - بیماری‌های روده

لورم ایپسوم ساختگی شامل دو بیماری مزمن روده‌ای یعنی بیماری کرون(Crohn’s disease) و کولیت السراتیو (ulcerative colitis) است. IBD توسط معاینه فیزیکی، آزمایش خون، سی‌تی‌اسکن و روش‌های آندوسکوپی مانند کولونوسکوپی و سیگموئیدوسکوپی انعطاف‌پذیر تشخیص داده می‌شود. درمان قطعی برای IBD وجود ندارد، اما هر دو بیماری کرون و کولیت اولسراتیو را می توان با انواع داروها و درمان‌های جراحی کنترل کرد.

• آنتی بیوتیک‌ها
  • داروهای ضدالتهاب